söndag, september 26, 2010

Fonder WWF

När jag började fondspara så tänkte jag inte så mycket på vad jag ville spara i. Har inte heller jättemkt kunskap om det så jag valde det jag tyckte lät bra. Bland annat så fastnade jag för SEB Östersjöfond/WWF.
Beskrivning:
Östersjöfonden är en aktiefond för dig som vill spara i ett av världens mest intressanta tillväxtområden och samtidigt göra en insats för miljön. Varje år avsätts 1% av fondförmögenheten till Världsnaturfonden WWFs Östersjöprogram. Dessutom bidrar SEB med motsvarande summa. Fonden undviker att placera i företag vars huvudsakliga verksamhetsområde är vapen-, tobak-, alkohol-, bil- eller petroleumindustri. Av skäl som är lätta att förstå för dig som tänker långsiktigt.

Här kan man hitta fler fonder som stödjer WWF.

Inga kommentarer: