tisdag, juni 11, 2013

Pensionsspara?

Ursäkta det roliga val av ämne. Det är ju såå spännande. ;) Idag fick jag hem ett brev från min arbetsgivares företagspension. En extra försäkring utöver det andra man har. Det är ju bra. Nu var frågan om man bör spara privat också för pension? För mig känns det så långt bort och jag har ärligt talat inte brytt mig om det tidigare. Har helt enkelt valt bort det medvetet kan man väl säga. Nu när jag fick detta så började tankarna snurra ändå, borde man kanske ändå inte börja spara en liten liten slant varje månad ändå. Har ju trots allt 30år till att jobba förhoppningsvis så det kanske kan bli lite. Sen vet man ju aldrig hur det ser ut då. Hur gör ni? Pensionsspara ni något? Spara ni varje månad och hur mycket i så fall?

2 kommentarer:

/Thildisen sa...

Hejsan halloj!
Jodå, jag pensionsparar.. 200kr i månaden i någon typ av fondmojsimojs. Det får väl bli mitt grädde på moset..

/Thildisen sa...

Jodå, jag pensionssparar 200kr/månaden i något fondmojsimojs. Vet inte riktigt hur det funkar så fråga inte ;)